Amway -Spamway sau Opus Dei ?
Independenta financiara , puterea personala si o viata plina de lux .Obiectivele ispititoare ale Visului American , dorite de multi , dar realizate de putini.Acesta este stilul de viata propus de catre corporatia Amway distribuitorilor sai, insa , asa cum au descoperit multi dintre cei implicati in afacerea companiei , aceasta promisiune devine rareori realitate.
Fondata in 1950 , Amway , o companie de tip familial , s-a axat , de la inceput , pe vanzarea unor game de produse cosmetice , gospodaresti, vitamine , etc.Firma se lauda ca are inrolati milioane de distribuitori din toata lumea , avand vanzari de miliarde de dolari in fiecare an.
In ultimii ani , Amway a devenit obiectul a numeroase procese si proteste datorita structurii sale multietajate , dar si a strategiilor implicate in vanzare si in recrutarea distribuitorilor.
Amway a pus la punct proceduri subtile de a manipulare si racolare a oamenilor.
De obicei , procesul de recrutare decurge in trei etape : un cunoscut te abordeaza telefonic , spunandu-ti ca are nevoie de tine pentru a-si extinde o afacere , apoi ti se trimit diferite materiale promotionale (in care nu vezi nici macar o data numele Amaway) , iar in etapa trei , cunostiinta respectiva te invita la o discutie condimentata de avantajele unei "afaceri personale" , urmata de participarea la un seminar sau o conferinta , de obicei , intr-o sala plina de oameni entuziasti , adusi in pragul euforiei de cativa vorbitori "realizati' prin colaborarea cu Amway.
Prin promisiuni ademenitoare asupra imbogatorii rapide , firma iti propune o schema asemanatoare celei piramidale : trebuie sa recrutezi cat mai multi oameni pentru a-ti majora castigurile.Primul pas in procesul de indoctrinare Amway consta in a crea o lista cu 50 de prieteni si rude , continand adresele si numerele lor de telefon.Apoi , "sponsorul"tau , stabileste intalniri cu ei in casa ta , pentru a te ajuta sa iti pornesti afacerea.
De multe ori , pentru a-ti majora "profiturile" , esti indemnat sa cumperi chiar tu insuti cat mai multe produse.Ceea ce rezulta clar din experienta Amway este ca , nu numai ca nu te poti imbogati pe aceasta cale , ci , de cele mai multe ori , nu reusesti sa iti faci din asta o modalitate de a realiza venituri decente de la o luna la alta.In urma cercetarilor privind plata taxelor catre stat in SUA , s-a constatat ca majoritatea distribuitorilor Amway au iesit in perdere.
Prospectele si liderii Amway sustin cu tarie ca marfurile livrate de aceasta companie sunt mai ieftine si de mai buna calitate , lucru contrazis , adeseori , atat de studii ale pietei cat si de bunul simt al persoanelor care isi fac targuielile in mod regulat.Amway promite ca returneaza 100% banii cumparatorilor nemultumiti , dar ai nevoie de foarte multa energie si rabdare ca sa vezi ca lucrul asta are loc cu adevarat (de multe ori , ti se spune ca in cutia cu produsele comandate vei gasi un formular pentru returnare care , adesea , este "uitat" sa fie introdus in colet , urmand o cale birocratica coplesitoare). Distribuitorii sunt adesea presati de companie sa nu accepte returnarile , iar cand acestea au loc , bani primiti inapoi nu corespund asteptarilor (in SUA , uneori, reclamantii primesc inapoi vouchere in loc de bani).
Amaway s-a transformat in timp , cu premeditare , intr-un cult .Multi oameni care s-au retras din aceasta companie au avut nevoie de timp pentru a-si regasi adevarata personalitate , iar cand lucrul acesta s-a intamplat , au ramas inmarmuriti de ceea ce au putut face in perioada in care mintea le-a fost "programata".
Se asteapta de la distribuitori ca acestia sa fie in contact permanent cu sponsorii sau superiorii lor directi.Aceasta presupune ca ei sa dea dovada de respect (un respect invecinat cu adoratia) fata de "upline" (cel de deasupra ta) , sa ii ceara sfatul acestuia inainte de a lua o decizie , nu numai din punct de vedere profesional , ci si in alte domenii ( de exemplu , ce fel de masina ar trebui sa isi cumpere , ce fel de haine ar trebui sa poarte).De multe ori , superiorul se asteapta ca "down-line"-ul (subordonatul sau) sa alerge pentru a-i deschide portiera masinii.Astfel de umilinte ii fac pe oameni sa isi piarda respectul de sine , ducandu-i adesea in pragul depresiei.
Amway utilizeaza in recrutarea colaboratorilor multe procedee specifice culturilor religioase , sau metode de convingere coercitiva : adunari de mase largi de oameni care au loc la intervale regulate , lideri carismatici cerand supunere totala , credinta insuflata conform careia "cat mai multi colaboratori recrutati=cresteri nemaipomenite ale veniturilor "(fara prezentarea unor calcule sau rezultate exacte) , o ierarhie cu titulaturi rituale (treapta cea mai inalta =diamant , urmatoarea treapta=smarald , etc.) , ritualuri ale imbratisarii si declararii dragostei intre membrii "sectei" Amway , discuri CD sau DVD de sugestionare a subconstientului , alienarea sau separarea distribuitorilor de familiile lor , o conceptie totalitarista cunoscuta si sub numele de "sindromul noi-ei" ("noi" , cei care suntem pe calea succesului , a imbogatirii ; ei , cei carora le vindem marfa, care vor deveni saraci si fara adapost).In unele conferinte exclusiviste li se prezinta colaboratorilor filmulete despre cei din treapta ierarhica suprema (resedinte somptuoase , iahturi , bai de dimensiunile unui apartament) , promitandu-li-se ca , prin perseverenta , vor ajunge asemeni sefilor lor .Uneori , indoctrinarea ajunge la nivele patologice ; de exemplu, o persoana a declarat ca nu poate concepe sa se casatoreasca cu cineva care nu este membru Amway.Adeseori , in tehnicile lor de spalare a creierelor , conducatorii Amway exploateaza teama de insecuritate financiara a persoanelor de varsta a doua sau mai in varsta ; oamenii sunt facuti sa creada ca nu exista o alta cale de a invinge in viata , decat calea Amway.
Amway nu este numai un"spamway" , ci si un "Opus Dei" (asa cum apare in "Codul lui Da Vinci) al lumii financiare , o organizatie in care cultul banului se ridica la proportii monstroase , manipuland si mutiland sufletele oamenilor cu un cinism diabolic.
P.S. Acest post isi are obarsia intr-o experienta personala , reactualizata de articolele din blogurile : above the rim / ahilosu.com si andrei rosca : mt way
Surse : Inside Sc Amaway...The Real Amway Global
Fondata in 1950 , Amway , o companie de tip familial , s-a axat , de la inceput , pe vanzarea unor game de produse cosmetice , gospodaresti, vitamine , etc.Firma se lauda ca are inrolati milioane de distribuitori din toata lumea , avand vanzari de miliarde de dolari in fiecare an.
In ultimii ani , Amway a devenit obiectul a numeroase procese si proteste datorita structurii sale multietajate , dar si a strategiilor implicate in vanzare si in recrutarea distribuitorilor.
Amway a pus la punct proceduri subtile de a manipulare si racolare a oamenilor.
De obicei , procesul de recrutare decurge in trei etape : un cunoscut te abordeaza telefonic , spunandu-ti ca are nevoie de tine pentru a-si extinde o afacere , apoi ti se trimit diferite materiale promotionale (in care nu vezi nici macar o data numele Amaway) , iar in etapa trei , cunostiinta respectiva te invita la o discutie condimentata de avantajele unei "afaceri personale" , urmata de participarea la un seminar sau o conferinta , de obicei , intr-o sala plina de oameni entuziasti , adusi in pragul euforiei de cativa vorbitori "realizati' prin colaborarea cu Amway.
Prin promisiuni ademenitoare asupra imbogatorii rapide , firma iti propune o schema asemanatoare celei piramidale : trebuie sa recrutezi cat mai multi oameni pentru a-ti majora castigurile.Primul pas in procesul de indoctrinare Amway consta in a crea o lista cu 50 de prieteni si rude , continand adresele si numerele lor de telefon.Apoi , "sponsorul"tau , stabileste intalniri cu ei in casa ta , pentru a te ajuta sa iti pornesti afacerea.
De multe ori , pentru a-ti majora "profiturile" , esti indemnat sa cumperi chiar tu insuti cat mai multe produse.Ceea ce rezulta clar din experienta Amway este ca , nu numai ca nu te poti imbogati pe aceasta cale , ci , de cele mai multe ori , nu reusesti sa iti faci din asta o modalitate de a realiza venituri decente de la o luna la alta.In urma cercetarilor privind plata taxelor catre stat in SUA , s-a constatat ca majoritatea distribuitorilor Amway au iesit in perdere.
Prospectele si liderii Amway sustin cu tarie ca marfurile livrate de aceasta companie sunt mai ieftine si de mai buna calitate , lucru contrazis , adeseori , atat de studii ale pietei cat si de bunul simt al persoanelor care isi fac targuielile in mod regulat.Amway promite ca returneaza 100% banii cumparatorilor nemultumiti , dar ai nevoie de foarte multa energie si rabdare ca sa vezi ca lucrul asta are loc cu adevarat (de multe ori , ti se spune ca in cutia cu produsele comandate vei gasi un formular pentru returnare care , adesea , este "uitat" sa fie introdus in colet , urmand o cale birocratica coplesitoare). Distribuitorii sunt adesea presati de companie sa nu accepte returnarile , iar cand acestea au loc , bani primiti inapoi nu corespund asteptarilor (in SUA , uneori, reclamantii primesc inapoi vouchere in loc de bani).
Amaway s-a transformat in timp , cu premeditare , intr-un cult .Multi oameni care s-au retras din aceasta companie au avut nevoie de timp pentru a-si regasi adevarata personalitate , iar cand lucrul acesta s-a intamplat , au ramas inmarmuriti de ceea ce au putut face in perioada in care mintea le-a fost "programata".
Se asteapta de la distribuitori ca acestia sa fie in contact permanent cu sponsorii sau superiorii lor directi.Aceasta presupune ca ei sa dea dovada de respect (un respect invecinat cu adoratia) fata de "upline" (cel de deasupra ta) , sa ii ceara sfatul acestuia inainte de a lua o decizie , nu numai din punct de vedere profesional , ci si in alte domenii ( de exemplu , ce fel de masina ar trebui sa isi cumpere , ce fel de haine ar trebui sa poarte).De multe ori , superiorul se asteapta ca "down-line"-ul (subordonatul sau) sa alerge pentru a-i deschide portiera masinii.Astfel de umilinte ii fac pe oameni sa isi piarda respectul de sine , ducandu-i adesea in pragul depresiei.
Amway utilizeaza in recrutarea colaboratorilor multe procedee specifice culturilor religioase , sau metode de convingere coercitiva : adunari de mase largi de oameni care au loc la intervale regulate , lideri carismatici cerand supunere totala , credinta insuflata conform careia "cat mai multi colaboratori recrutati=cresteri nemaipomenite ale veniturilor "(fara prezentarea unor calcule sau rezultate exacte) , o ierarhie cu titulaturi rituale (treapta cea mai inalta =diamant , urmatoarea treapta=smarald , etc.) , ritualuri ale imbratisarii si declararii dragostei intre membrii "sectei" Amway , discuri CD sau DVD de sugestionare a subconstientului , alienarea sau separarea distribuitorilor de familiile lor , o conceptie totalitarista cunoscuta si sub numele de "sindromul noi-ei" ("noi" , cei care suntem pe calea succesului , a imbogatirii ; ei , cei carora le vindem marfa, care vor deveni saraci si fara adapost).In unele conferinte exclusiviste li se prezinta colaboratorilor filmulete despre cei din treapta ierarhica suprema (resedinte somptuoase , iahturi , bai de dimensiunile unui apartament) , promitandu-li-se ca , prin perseverenta , vor ajunge asemeni sefilor lor .Uneori , indoctrinarea ajunge la nivele patologice ; de exemplu, o persoana a declarat ca nu poate concepe sa se casatoreasca cu cineva care nu este membru Amway.Adeseori , in tehnicile lor de spalare a creierelor , conducatorii Amway exploateaza teama de insecuritate financiara a persoanelor de varsta a doua sau mai in varsta ; oamenii sunt facuti sa creada ca nu exista o alta cale de a invinge in viata , decat calea Amway.
Amway nu este numai un"spamway" , ci si un "Opus Dei" (asa cum apare in "Codul lui Da Vinci) al lumii financiare , o organizatie in care cultul banului se ridica la proportii monstroase , manipuland si mutiland sufletele oamenilor cu un cinism diabolic.
P.S. Acest post isi are obarsia intr-o experienta personala , reactualizata de articolele din blogurile : above the rim / ahilosu.com si andrei rosca : mt way
Surse : Inside Sc Amaway...The Real Amway Global
Amway -Spamway sau Opus Dei ?
Reviewed by Diana Popescu
on
februarie 01, 2009
Rating:
Ah...pare rau ca ai ajuns sa comentezi din perspectiva "patitului". Macar ai trecut peste.
RăspundețiȘtergereUite aici un alt "patit": http://www.afacerimlm.info/ce-nu-mi-a-placut-la-afacerea-amway
RăspundețiȘtergere