Dragostea in legendele si miturile lumii (I)
Mitul egiptean al iubirii : Osiris si Isis
Osiris , fiul Pamantului si al Cerului , era fratele-sotul lui Isis , zeita pamantului si a lunii.Set , fratele cel rau al lui Osiris si zeu al intunericului , l-a inchis pe Osiris intr-un sicriu pe care l-a aruncat in Nil.Macinata de grija , Isis a gasit , in cele din urma, sicriul pe coastele feniciene , unde fusese aruncat pe pamant si ajunsese sa fie inglobat in interiorul unui arbore de tamarisc.Isis a recuperat trupul sotului ei dar , in ciuda incercarilor ei de a-l ascunde in Egipt , Set a reusit sa il gaseasca si l-a taiat in 14 bucati pe care le-a risipit de-a lungul intregului pamant.Isis a cautat rabdatoare ramasitele lui Osiris si , dupa ce le-a gasit , a refacut trupul sotului ei si i-a daruit viata eterna prin folosirea pentru intaia oara a riturilor de imbalsamare.
Legenda babiloniana a dragostei : Istar si Tammuz
Istar , considerata uneori o zeita a razboiului, alteori una a dragostei si voluptatii , s-a indragostit in tinerete de Tammuz , zeul recoltei.Potrivit lui Gilgames , dragostea ei a dus la moartea lui Tammuz , fapt ce a indurerat-o si mahnit-o atat de mult incat a jurat ca va cobori in lumea subpamanteana pentru a-l readuce printre cei vii pe iubitul ei.
Dupa ce si-a croit drum prin poarta lumii mortilor , Istar a trebuit sa treaca peste 7 hotare infernale.La poarta fiecaruia , ea fost fortata de catre Allatu , regina lumii subpamantene , sa isi scoata si sa renunte la cate un lucru din imbracamintea si podoabele ei : coroana , cerceii , colierul , bijuteriile de la sani , centura din pietre pretioase , bratarile de la glezna si incheietura mainii , si , in final, straiele care ii acopereau goliciunea.
Atunci cand , incarcata de manie , Istar a intrat , in sfarsit, in regatul lui Allatu , stapana intunericului a ordonat ca ea sa fie incarcerata printre morti.Pamantul a devenit neroditor iar cerurile s-au indoliat.Zeul Ea si-a trimis un emisar in lumea mortilor care , printr-o incantatie magica , a silit-o pe Allatu sa o stropeasca pe Istar cu apa vietii si sa o lase sa se reintoarca pe pamant.Pe masura ce Istar a trecut prin cele 7 porti ale infernului , ea si-a recuperat imbracamintea si bijuteriile.
Mitul fenician al iubirii : Adonis (Esmun) si Afrodita
Adonis , un copil cu o frumusete covarsitoare , s-a nascut dintr-un copac in care se transformase mama sa.Afrodita l-a asezat intr-un sicriu pe care l-a incredintat lui Persephone, zeita taramurilor subpamantene.Atunci cand Afrodita s-a reintors pentru a recupera sicriasul , a descoperit ca Persephone il deschisese si isi revendica dreptul de a pastra ea frumosul copil.Zeus , silit sa intervina in disputa dintre cele doua zeite , a hotarat ca Adonis sa isi petreaca cate jumatate de an pe pamant si o alta jumatate in lumea subpamanteana.
Intr-o alta versiune a mitului, Adonis era un vanator pasionat .Intrucat Afrodita il iubea cu adevarat , ea a incercat sa il faca sa renunte la aceasta ocupatie periculoasa.Adonis a refuzat si , la scurt timp, a fost ucis de catre un urs sau un porc mistret.Numele fenician al lui Adonis era Esmun , zeul agriculturii.
Povestea persana a dragostei : Zal si Rudabeh
Zal , fiul unei capetenii Feridun numita Sam , se nascuse cu parul alb ca zapada.Aceasta trasatura ciudata a dat nastere temerii ca ar putea fi copilul unui “daeva” (un spirit rau) , asa ca Sam a fost obligat sa isi abandoneze fiul pe culmea unui munte.O “simurgh” , o pasare inzestrata cu puteri magice , a luat copilul plangand si l-a adus in cuibul ei.
Dupa ce a avut un vis in care i se spunea ca fiul sau traieste , Sam s-a rugat ca acesta sa ajunga din nou la el.”Simurgh”-ul l-a invatat pe Zal ca trebuie sa se intoarca la tatal sau si , pentru a se asigura ca baiatul va fi ferit de orice primejdie, i-a daruit una din penele sale fermecate.Sam si-a intampinat fiul cu afectiune si l-a numit la conducerea regiunii Zabulistan.Intrucat Zal isi dorea sa stie cat mai multe despre lume , el a decis sa viziteze cat mai multe locuri, inclusiv Kabulul.Stapanitorul Kabulului era un descendent al lui Zohak , un inamic al lui Sam si al regelui al Persiei. Zal era constient ca trebuie sa evite intalnirea cu acesta , dar s-a straduit sa ii intalneasca fiica , Rubadeh, descrisa ca “ la fel de frumoasa precum luna , cu bucle de par negru ajungandu-i pana la picioare , prezenta ei facandu-i pe barbati sa se simta in ceruri”. La randul ei, Rubadeh auzise de parul alb al lui Zel si modul straniu in care fusese crescut acesta.Servitoarele ei isi dadusera seama de interesul ei fata de Zel si s-au dus sa culeaga trandafiri dintr-un loc aflat in apropiere de cortul tanarului.Dupa ce a aflat de la ele ca ar putea sa o aiba pe Rubadeh daca se straduia indeajuns , Zel le-a incredintat servitoarelor daruri bogate pentru stapana lor : pietre pretioase , rochii si bijuterii.Rubadeh l-a invitat apoi pe Zal intr-un loc retras din palatul ei si , aflata intr-un balcon , si-a desfacut parul lung , cu ajutorul caruia Zel a reusit sa ajunga pana la ea.La fel ca in idila lui Romeo si Julieta , cei doi s-au indragostit unul de celalt dar s-au temut sa isi impartaseasca iubirea din cauza vrasmasiei dintre familiile lor.
Zilele care au urmat au fost intunecate intrucat regele Persiei a jurat sa distruga toti descendentii lui Zohak.Atunci cand Zal si-a destainuit tatalui sau iubirea pentru Rubadeh , Sam a consultat astrologii si a aflat ca fiul celor doi indragostiti va ajunge un mare razboinic.El l-a trimis pe Zal cu un ravas catre regele Persiei , prin care cerea permisiunea pentru casatoria fiului sau cu progenitura dusmanilor.Intrucat regele a primit un semnal similar din partea astrologilor , el a consimtit la acest mariaj , iar Zal si Rubadeh au fost uniti ca sot si sotie in balconul in care se intalnisera pentru intaia oara.
In timpul in care Zabulah era gata sa dea nastere copilului ei, s-a imbolnavit de moarte. Zal a aruncat pana de “simurgh” in foc , iar magica pasare si-a facut aparitia , sfatuind ca Rubadeh sa fie vindecata cu ajutorul vinului.Nasterea a avut loc fara probleme iar fiul nou-nascut s-a dovedit de la inceput a fi un erou , o implinire a profetiei pasarii simurgh.
Legenda indiana a iubirii : Sakuntala si Dashyanta ( o istorisire a poetului indian Kalidasa)
Sakuntala, micuta fata a unui intelept si al unei nimfe , fusese abandonata intr-o padure in care a supravietuit datorita hranei aduse ei de catre pasari.In cele din urma , fetita a fost descoperita de inteleptul Kanva , care a crescut-o ca pe propria fiica , intr-o sihastrie.Intr-o zi , in timpul unei vanatori , regele Dushyanta a zarit-o pe Sakuntala si s-a indragostit pe loc de ea.El a reusit sa o convinga sa devina sotia lui si , atunci cand s-a despartit de ea, i-a daruit un inel de logodna.
Din nefericire , atunci cand Sakuntala s-a intors la manastire , l-a ofensat din greseala pe iritabilul intelept Durvasas, iar acesta a blestemat-o ca ea sa fie uitata de regele Dushyanta , pana cand acesta va vedea inelul daruit ei.
Dupa o vreme , Sakuntala a parasit sihastria si a pornit in cautarea sotului ei , dar in ragazul in care s-a oprit la malul unui lac sacru , a scapat inelul in apa.Potrivit blestemului, regele nu a recunoscut-o atunci cand ea a ajuns la el , desi i-a fost mila de tanara fata care era pe cale sa dea nastere unui copil.Sakuntala , deznadajduita , a parasit palatul si si-a gasit adapost intr-o pestera sacra , in care si-a nascut fiul, numit Bharata.
Un pescar a gasit inelul pierdut de tanara femeie in burta unui peste , si a fost adus in fata lui Dushyanta , fiind suspectat de hotie.Atunci cand a zarit inelul , regele si-a adus aminte de juramantul sau fata de Sakuntala si a inceput sa o caute cu disperare.Zeul Indra a aparut in carul sau ceresc si l-a purtat pe Dushyanta catre pestera sacra.Aici , regele si tanara femeie s-au regasit si au dus mai departe destinul de erou al fiului lor , Bahrata.
O legenda chinezeasca : Chih-nii , fecioara cereasca si pastorul
Chih-nii era fiica divina a imparatului de jad , pentru care tesea neincetat haine fara cusaturi din brocart si nouri.Ca o recompensa pentru dedicatia ei, tatal a dat-o in casatorie unui ceresc pastor , pe care ea l-a indragit atat de mult incat a inceput sa isi neglijeze tesatoria.Imparatul de jad s-a maniat atat de tare incat i-a despartit pe cei doi soti , aruncandu-i pe unul la stanga , si pe celalalt la dreapta Raului ceresc (Calea lactee) . Lui Chih-nii si sotului ei li s-a permis sa se vada doar o singura data intr-un an.
Intr- alta versiune a povestii , se adauga detalii pline de culoare si numeroase sugestii poetice…
Pastorul , un simplu muritor, fusese sfatuit de un bivol ( in care se intrupase un spirit) ca ar putea sa isi gaseasca o sotie prin a ascunde hainele unei fete care se imbaia intr-un rau intr-o anume zi.El a ascultatat sugestia bivolului si a aruncat hainele unei fete intr-o fantana.S-a intamplat ca acea fata sa fie Fecioara Cereasca , care se aventurase pe pamant pentru a se distra impreuna cu prietenele ei si care nu se putea reintoarce in ceruri fara imbracamintea ei.Neavand de ales , fata s-a maritat cu pastorul.Dupa ce a dat nastere unei fetite si unui baietel , Chih-nii a dorit sa isi regaseasca hainele. Sotul i le-a inapoiat , iar , odata imbracata cu ele , Chih-nii s-a reintors in ceruri.
Indurerati, pastorul si copiii lui s-au adresat magicului bivol , care i-a purtat in regatul cel inalt.Acolo, pastorul s-a adresat imparatului de jad , caruia i-a adus la cunostiinta intreaga lui poveste.Induiosat de istorisire , imparatul l-a facut nemuritor pe pastor , numindu-l stapan peste o stea din vestul Raului (Caii Lactee).Fecioara cereasca stapanea peste o stea din vestul Caii Lactee , iar cei doi soti se puteau intalni doar odata pe saptamana.Ei inteles gresit hotararea imparatului de jad , crezand ca se pot regasi doar intr-o singura zi din an , in cea de-a saptea zi a celei de-a saptea luni. In acea zi , potrivit legendei, toate cotofenele zboara in cer cu cate o crenguta in cioc , pentru a forma un pod peste raul caii lactee , astfel incat Fecioara si Pastorul sa se poata intalni.
Mitul japonez al iubirii : O-Kuni-Nushi si Suseri Hime
O-Kuni-Nushi era zeul japonez al medicinii, caruia i se atribuie inventarea metodelor terapeutice.Pentru ca reusise sa vindece un iepure bolnav , a fost rasplatit de catre printul Yakami.Acest lucru a provocat gelozia fratelui sau, care l-a ucis.Mama lui O-Kuni-Nushi , prin interventia zeitei Kami-Musabi , l-a readus la viata , sub forma unui viguros tanar barbat si , pentru a-l proteja fata de fratele sau , l-a incredintat zeului Susanoo , stapanitor peste lumea subpamanteana.
O-Kuni-Nushi si fiica lui Susanoo , Suseri-Hime , s-au indragostit unul de celalalt.Incarcat de resentimente , zeul Susanoo l-a gazduit in prima noapte pe tanar intr-o camera plina de serpi veninosi , dar O-Kuni-Nushi a ramas teafar gratie unei naframe magice daruite de catre iubita lui.
In cea de-a doua noapte , Susanoo i-a dat tanarului barbat o camera plina de miriapode si viespi, dar , din nou, fermecata naframa l-a protejat.
In disperare de cauza , zeul Susanoo , a slobozit din arcul sau o sageata in mijlocul unei pajisti si i-a poruncit lui O-Kuni-Nushi sa i-o gaseasca.Atunci cand tanarul si-a inceput cautarea , zeul a dat foc pajistii , dar un soarece l-a condus intr-un adapost subteran si i-a adus apoi sageata. Impresionat de aceasta fapta, Susanoo a capatat incredere in O-Kuni-Nushi. Intr-o zi , zeul i-a cerut tanarului sa ii spele parul , si , apoi, a dormit. O-Kuni-Nushi i-a legat parul lung de grizile casei, i-a furat armele si harpa Koto si a fugit , purtand-o pe Suseri-Hine pe spatele sau.Harpa l-a desteptat pe Susaroo care , in incercarea de a se ridica in picioare , si-a daramat casa cu parul sau legat de grinzi.
Atunci cand a vazut ca O-Kuni-Nushi si fiica lui nu mai puteau fi prinsi din urma , el l-a sfatuit pe tanar cum sa isi infranga fratii inamici cu armele furate de la el si i-a dat binecuvantarea de a se casatori cu fiica lui.
Copyright © diane.ro
Articole din acelasi domeniu in blogul Dianei:
Mesaje SMS de Sfantul Valentin
Obiceiuri si traditii de Sfantul Valentin
Legendele Sfantului Valentin
Simbolurile dragostei | Simbolismul iubirii
Dragostea si sexul – Citate , aforisme , maxime
Osiris , fiul Pamantului si al Cerului , era fratele-sotul lui Isis , zeita pamantului si a lunii.Set , fratele cel rau al lui Osiris si zeu al intunericului , l-a inchis pe Osiris intr-un sicriu pe care l-a aruncat in Nil.Macinata de grija , Isis a gasit , in cele din urma, sicriul pe coastele feniciene , unde fusese aruncat pe pamant si ajunsese sa fie inglobat in interiorul unui arbore de tamarisc.Isis a recuperat trupul sotului ei dar , in ciuda incercarilor ei de a-l ascunde in Egipt , Set a reusit sa il gaseasca si l-a taiat in 14 bucati pe care le-a risipit de-a lungul intregului pamant.Isis a cautat rabdatoare ramasitele lui Osiris si , dupa ce le-a gasit , a refacut trupul sotului ei si i-a daruit viata eterna prin folosirea pentru intaia oara a riturilor de imbalsamare.
Legenda babiloniana a dragostei : Istar si Tammuz
Istar , considerata uneori o zeita a razboiului, alteori una a dragostei si voluptatii , s-a indragostit in tinerete de Tammuz , zeul recoltei.Potrivit lui Gilgames , dragostea ei a dus la moartea lui Tammuz , fapt ce a indurerat-o si mahnit-o atat de mult incat a jurat ca va cobori in lumea subpamanteana pentru a-l readuce printre cei vii pe iubitul ei.
Dupa ce si-a croit drum prin poarta lumii mortilor , Istar a trebuit sa treaca peste 7 hotare infernale.La poarta fiecaruia , ea fost fortata de catre Allatu , regina lumii subpamantene , sa isi scoata si sa renunte la cate un lucru din imbracamintea si podoabele ei : coroana , cerceii , colierul , bijuteriile de la sani , centura din pietre pretioase , bratarile de la glezna si incheietura mainii , si , in final, straiele care ii acopereau goliciunea.
Atunci cand , incarcata de manie , Istar a intrat , in sfarsit, in regatul lui Allatu , stapana intunericului a ordonat ca ea sa fie incarcerata printre morti.Pamantul a devenit neroditor iar cerurile s-au indoliat.Zeul Ea si-a trimis un emisar in lumea mortilor care , printr-o incantatie magica , a silit-o pe Allatu sa o stropeasca pe Istar cu apa vietii si sa o lase sa se reintoarca pe pamant.Pe masura ce Istar a trecut prin cele 7 porti ale infernului , ea si-a recuperat imbracamintea si bijuteriile.
Mitul fenician al iubirii : Adonis (Esmun) si Afrodita
Adonis , un copil cu o frumusete covarsitoare , s-a nascut dintr-un copac in care se transformase mama sa.Afrodita l-a asezat intr-un sicriu pe care l-a incredintat lui Persephone, zeita taramurilor subpamantene.Atunci cand Afrodita s-a reintors pentru a recupera sicriasul , a descoperit ca Persephone il deschisese si isi revendica dreptul de a pastra ea frumosul copil.Zeus , silit sa intervina in disputa dintre cele doua zeite , a hotarat ca Adonis sa isi petreaca cate jumatate de an pe pamant si o alta jumatate in lumea subpamanteana.
Intr-o alta versiune a mitului, Adonis era un vanator pasionat .Intrucat Afrodita il iubea cu adevarat , ea a incercat sa il faca sa renunte la aceasta ocupatie periculoasa.Adonis a refuzat si , la scurt timp, a fost ucis de catre un urs sau un porc mistret.Numele fenician al lui Adonis era Esmun , zeul agriculturii.
Povestea persana a dragostei : Zal si Rudabeh
Zal , fiul unei capetenii Feridun numita Sam , se nascuse cu parul alb ca zapada.Aceasta trasatura ciudata a dat nastere temerii ca ar putea fi copilul unui “daeva” (un spirit rau) , asa ca Sam a fost obligat sa isi abandoneze fiul pe culmea unui munte.O “simurgh” , o pasare inzestrata cu puteri magice , a luat copilul plangand si l-a adus in cuibul ei.
Dupa ce a avut un vis in care i se spunea ca fiul sau traieste , Sam s-a rugat ca acesta sa ajunga din nou la el.”Simurgh”-ul l-a invatat pe Zal ca trebuie sa se intoarca la tatal sau si , pentru a se asigura ca baiatul va fi ferit de orice primejdie, i-a daruit una din penele sale fermecate.Sam si-a intampinat fiul cu afectiune si l-a numit la conducerea regiunii Zabulistan.Intrucat Zal isi dorea sa stie cat mai multe despre lume , el a decis sa viziteze cat mai multe locuri, inclusiv Kabulul.Stapanitorul Kabulului era un descendent al lui Zohak , un inamic al lui Sam si al regelui al Persiei. Zal era constient ca trebuie sa evite intalnirea cu acesta , dar s-a straduit sa ii intalneasca fiica , Rubadeh, descrisa ca “ la fel de frumoasa precum luna , cu bucle de par negru ajungandu-i pana la picioare , prezenta ei facandu-i pe barbati sa se simta in ceruri”. La randul ei, Rubadeh auzise de parul alb al lui Zel si modul straniu in care fusese crescut acesta.Servitoarele ei isi dadusera seama de interesul ei fata de Zel si s-au dus sa culeaga trandafiri dintr-un loc aflat in apropiere de cortul tanarului.Dupa ce a aflat de la ele ca ar putea sa o aiba pe Rubadeh daca se straduia indeajuns , Zel le-a incredintat servitoarelor daruri bogate pentru stapana lor : pietre pretioase , rochii si bijuterii.Rubadeh l-a invitat apoi pe Zal intr-un loc retras din palatul ei si , aflata intr-un balcon , si-a desfacut parul lung , cu ajutorul caruia Zel a reusit sa ajunga pana la ea.La fel ca in idila lui Romeo si Julieta , cei doi s-au indragostit unul de celalt dar s-au temut sa isi impartaseasca iubirea din cauza vrasmasiei dintre familiile lor.
Zilele care au urmat au fost intunecate intrucat regele Persiei a jurat sa distruga toti descendentii lui Zohak.Atunci cand Zal si-a destainuit tatalui sau iubirea pentru Rubadeh , Sam a consultat astrologii si a aflat ca fiul celor doi indragostiti va ajunge un mare razboinic.El l-a trimis pe Zal cu un ravas catre regele Persiei , prin care cerea permisiunea pentru casatoria fiului sau cu progenitura dusmanilor.Intrucat regele a primit un semnal similar din partea astrologilor , el a consimtit la acest mariaj , iar Zal si Rubadeh au fost uniti ca sot si sotie in balconul in care se intalnisera pentru intaia oara.
In timpul in care Zabulah era gata sa dea nastere copilului ei, s-a imbolnavit de moarte. Zal a aruncat pana de “simurgh” in foc , iar magica pasare si-a facut aparitia , sfatuind ca Rubadeh sa fie vindecata cu ajutorul vinului.Nasterea a avut loc fara probleme iar fiul nou-nascut s-a dovedit de la inceput a fi un erou , o implinire a profetiei pasarii simurgh.
Legenda indiana a iubirii : Sakuntala si Dashyanta ( o istorisire a poetului indian Kalidasa)
Sakuntala, micuta fata a unui intelept si al unei nimfe , fusese abandonata intr-o padure in care a supravietuit datorita hranei aduse ei de catre pasari.In cele din urma , fetita a fost descoperita de inteleptul Kanva , care a crescut-o ca pe propria fiica , intr-o sihastrie.Intr-o zi , in timpul unei vanatori , regele Dushyanta a zarit-o pe Sakuntala si s-a indragostit pe loc de ea.El a reusit sa o convinga sa devina sotia lui si , atunci cand s-a despartit de ea, i-a daruit un inel de logodna.
Din nefericire , atunci cand Sakuntala s-a intors la manastire , l-a ofensat din greseala pe iritabilul intelept Durvasas, iar acesta a blestemat-o ca ea sa fie uitata de regele Dushyanta , pana cand acesta va vedea inelul daruit ei.
Dupa o vreme , Sakuntala a parasit sihastria si a pornit in cautarea sotului ei , dar in ragazul in care s-a oprit la malul unui lac sacru , a scapat inelul in apa.Potrivit blestemului, regele nu a recunoscut-o atunci cand ea a ajuns la el , desi i-a fost mila de tanara fata care era pe cale sa dea nastere unui copil.Sakuntala , deznadajduita , a parasit palatul si si-a gasit adapost intr-o pestera sacra , in care si-a nascut fiul, numit Bharata.
Un pescar a gasit inelul pierdut de tanara femeie in burta unui peste , si a fost adus in fata lui Dushyanta , fiind suspectat de hotie.Atunci cand a zarit inelul , regele si-a adus aminte de juramantul sau fata de Sakuntala si a inceput sa o caute cu disperare.Zeul Indra a aparut in carul sau ceresc si l-a purtat pe Dushyanta catre pestera sacra.Aici , regele si tanara femeie s-au regasit si au dus mai departe destinul de erou al fiului lor , Bahrata.
O legenda chinezeasca : Chih-nii , fecioara cereasca si pastorul
Chih-nii era fiica divina a imparatului de jad , pentru care tesea neincetat haine fara cusaturi din brocart si nouri.Ca o recompensa pentru dedicatia ei, tatal a dat-o in casatorie unui ceresc pastor , pe care ea l-a indragit atat de mult incat a inceput sa isi neglijeze tesatoria.Imparatul de jad s-a maniat atat de tare incat i-a despartit pe cei doi soti , aruncandu-i pe unul la stanga , si pe celalalt la dreapta Raului ceresc (Calea lactee) . Lui Chih-nii si sotului ei li s-a permis sa se vada doar o singura data intr-un an.
Intr- alta versiune a povestii , se adauga detalii pline de culoare si numeroase sugestii poetice…
Pastorul , un simplu muritor, fusese sfatuit de un bivol ( in care se intrupase un spirit) ca ar putea sa isi gaseasca o sotie prin a ascunde hainele unei fete care se imbaia intr-un rau intr-o anume zi.El a ascultatat sugestia bivolului si a aruncat hainele unei fete intr-o fantana.S-a intamplat ca acea fata sa fie Fecioara Cereasca , care se aventurase pe pamant pentru a se distra impreuna cu prietenele ei si care nu se putea reintoarce in ceruri fara imbracamintea ei.Neavand de ales , fata s-a maritat cu pastorul.Dupa ce a dat nastere unei fetite si unui baietel , Chih-nii a dorit sa isi regaseasca hainele. Sotul i le-a inapoiat , iar , odata imbracata cu ele , Chih-nii s-a reintors in ceruri.
Indurerati, pastorul si copiii lui s-au adresat magicului bivol , care i-a purtat in regatul cel inalt.Acolo, pastorul s-a adresat imparatului de jad , caruia i-a adus la cunostiinta intreaga lui poveste.Induiosat de istorisire , imparatul l-a facut nemuritor pe pastor , numindu-l stapan peste o stea din vestul Raului (Caii Lactee).Fecioara cereasca stapanea peste o stea din vestul Caii Lactee , iar cei doi soti se puteau intalni doar odata pe saptamana.Ei inteles gresit hotararea imparatului de jad , crezand ca se pot regasi doar intr-o singura zi din an , in cea de-a saptea zi a celei de-a saptea luni. In acea zi , potrivit legendei, toate cotofenele zboara in cer cu cate o crenguta in cioc , pentru a forma un pod peste raul caii lactee , astfel incat Fecioara si Pastorul sa se poata intalni.
Mitul japonez al iubirii : O-Kuni-Nushi si Suseri Hime
O-Kuni-Nushi era zeul japonez al medicinii, caruia i se atribuie inventarea metodelor terapeutice.Pentru ca reusise sa vindece un iepure bolnav , a fost rasplatit de catre printul Yakami.Acest lucru a provocat gelozia fratelui sau, care l-a ucis.Mama lui O-Kuni-Nushi , prin interventia zeitei Kami-Musabi , l-a readus la viata , sub forma unui viguros tanar barbat si , pentru a-l proteja fata de fratele sau , l-a incredintat zeului Susanoo , stapanitor peste lumea subpamanteana.
O-Kuni-Nushi si fiica lui Susanoo , Suseri-Hime , s-au indragostit unul de celalalt.Incarcat de resentimente , zeul Susanoo l-a gazduit in prima noapte pe tanar intr-o camera plina de serpi veninosi , dar O-Kuni-Nushi a ramas teafar gratie unei naframe magice daruite de catre iubita lui.
In cea de-a doua noapte , Susanoo i-a dat tanarului barbat o camera plina de miriapode si viespi, dar , din nou, fermecata naframa l-a protejat.
In disperare de cauza , zeul Susanoo , a slobozit din arcul sau o sageata in mijlocul unei pajisti si i-a poruncit lui O-Kuni-Nushi sa i-o gaseasca.Atunci cand tanarul si-a inceput cautarea , zeul a dat foc pajistii , dar un soarece l-a condus intr-un adapost subteran si i-a adus apoi sageata. Impresionat de aceasta fapta, Susanoo a capatat incredere in O-Kuni-Nushi. Intr-o zi , zeul i-a cerut tanarului sa ii spele parul , si , apoi, a dormit. O-Kuni-Nushi i-a legat parul lung de grizile casei, i-a furat armele si harpa Koto si a fugit , purtand-o pe Suseri-Hine pe spatele sau.Harpa l-a desteptat pe Susaroo care , in incercarea de a se ridica in picioare , si-a daramat casa cu parul sau legat de grinzi.
Atunci cand a vazut ca O-Kuni-Nushi si fiica lui nu mai puteau fi prinsi din urma , el l-a sfatuit pe tanar cum sa isi infranga fratii inamici cu armele furate de la el si i-a dat binecuvantarea de a se casatori cu fiica lui.
Copyright © diane.ro
Articole din acelasi domeniu in blogul Dianei:
Mesaje SMS de Sfantul Valentin
Obiceiuri si traditii de Sfantul Valentin
Legendele Sfantului Valentin
Simbolurile dragostei | Simbolismul iubirii
Dragostea si sexul – Citate , aforisme , maxime
Dragostea in legendele si miturile lumii (I)
Reviewed by Diana Popescu
on
februarie 13, 2010
Rating:
Niciun comentariu: