Psihologia culorilor in marketing
Poate ca nici un alt element nu are un impact mai direct asupra succesului din marketing decat culorile pe care le folosesti. Indiferent daca alegi o culoare pentru un anumit produs sau pentru un email dintr-o campanie de marketing, nu este nici o indoiala ca aceasta are un efect major asupra subconstientului, cu atat mai mult cu cat asociem fara sa stim anumite culori cu diferite lucruri.
De exemplu, stiai ca restaurantele utilizeaza culoarea rosie pentru a stimula apetitul, si ca albastrul creeaza un simtamant de incredere fata de un anumit brand sau produs?
In cele ce urmeaza, puteti descoperi cateva din importantele asociatii pe care oamenii la fac in mintea lor potrivit psihologiei culorilor, importanta culorii pentru clienti ori consumatori, si caracteristicile catorva culori de baza.
- 87% dintre consumatori declara ca o anumita culoare reprezinta principalul motiv pentru care cumpara un anumit produs.
- Cercetatorii au constatat ca oamenii fac o judecata subconstienta a unui mediu ambiant sau a unui produs in primele 90 de secunde cand il vad. Intre 62% si 90% din aceasta parere neconstientizata este bazata pe culoare.
- De ce cumpara oamenii? 90% din ei apreciaza aparenta vizuala, 6% se orienteaza in functie de textura, iar numai 1% pun pe intaiul loc mirosul sau sunetul.
- 80% dintre clienti cred ca o anumita culoare mareste sansele de recunoastere a unei marci ori unui brand.
- 52% dintre cumparatori nu se reintorc intr-un magazin din pricina esteticii generale a acestuia.
- Culorile pot stimula intelegerea intr-un procent de 73%, ajuta la invatare cu 55-68%, si la citit cu 40%.
- O reclama scrisa in culori este citita de circa 42% mai mult decat una in alb si negru.
Functiunile si rolul culorilor
Culoarea rosie
Personalitate si emotii
- Da nastere unor puternice emotii
- Stimuleaza pofta de mancare
- Intensifica sentimentele
Marketing
- Mareste pulsul
- Folosit in restaurante pentru intensificarea apetitului
- Creeaza nevoia de a cumpara in campaniile de reduceri
- II stimuleaza pe cumparatorii impulsivi
Culoarea galbena
Personalitate si emotii
- Intensifica bucuria, caldura afectiva
- Provoaca tensiune si oboseala ochilor
- Ii face pe copiii mici sa planga
- Stimuleaza procesele mentale si istemul nervos
- Incurajeaza comunicarea
Marketing
- Semnifica optimismul, spiritul tanar
- Folosita pentru a atrage atentia la marfurile din vitrine
- Transmite senzatia de claritate
Culoarea albastra
Personalitate si emotii
- Asociata cu apa, linistea, seninatatea
- Preferata mai ales de barbati
- Infraneaza apetitul alimentar
- Este cunoscuta drept o culoare rece
- Este perceputa ca o constanta in viata umana din cauza cerului, marii, oceanului
- Cea mai utilizata culoare din birouri
Marketing
- Utilizata frecvent in afacerile corporative intrucat este productiv si nebatator la ochi
- Creaza senzatie de siguranta si incredere intr-o marca sau un brand
Culoarea portocalie
Personalitate si emotii
- Reflecta excitarea simturilor, entuziasmul
- Transmite caldura
- Avertizeaza sau trage un semnal de alarma
Marketing
- Este o culoare recunoscuta drept agresiva
- Indeamna la actiune: cumpara, vinde, inscrie-te!
- Culoare caracteristica cumparatorilor impulsivi
- Reprezinta adeseori un brand prietenos, demn de incredere si care insufla optimism
Culoarea verde
Personalitate si emotii
- Inspira sanatate, armonie, liniste
- Sugereaza natura
- Amelioreaza depresiile
- Se pare ca oamenii ce lucreaza intr-un mediu ambiant de culoare verde se confrunta cu mai putine dureri de stomac
- Reprezinta cresterea, renasterea
Marketing
- Folosita pentru a da nastere unei stari de relaxare in magazine
- Simbol subconstient al fertilitatii
Culoarea violet
Personalitate si emotii
- Sugereaza regalitate, bogatie, succes, intelepciune
Marketing
- Culoare folosita frecvent pentru produsele anti-imbatranire
- Folosita pentru a induce o senzatie de calm, liniste
- Sugereaza un brand creativ, imaginativ si inteligent
Copyright © diane.ro
Articole din acelasi domeniu in blogul Dianei:
Culoarea parului si personalitatea femeilor
Semnificatia culorilor din vise
Semnificatia si simbolurile culorilor
De exemplu, stiai ca restaurantele utilizeaza culoarea rosie pentru a stimula apetitul, si ca albastrul creeaza un simtamant de incredere fata de un anumit brand sau produs?
In cele ce urmeaza, puteti descoperi cateva din importantele asociatii pe care oamenii la fac in mintea lor potrivit psihologiei culorilor, importanta culorii pentru clienti ori consumatori, si caracteristicile catorva culori de baza.
- 87% dintre consumatori declara ca o anumita culoare reprezinta principalul motiv pentru care cumpara un anumit produs.
- Cercetatorii au constatat ca oamenii fac o judecata subconstienta a unui mediu ambiant sau a unui produs in primele 90 de secunde cand il vad. Intre 62% si 90% din aceasta parere neconstientizata este bazata pe culoare.
- De ce cumpara oamenii? 90% din ei apreciaza aparenta vizuala, 6% se orienteaza in functie de textura, iar numai 1% pun pe intaiul loc mirosul sau sunetul.
- 80% dintre clienti cred ca o anumita culoare mareste sansele de recunoastere a unei marci ori unui brand.
- 52% dintre cumparatori nu se reintorc intr-un magazin din pricina esteticii generale a acestuia.
- Culorile pot stimula intelegerea intr-un procent de 73%, ajuta la invatare cu 55-68%, si la citit cu 40%.
- O reclama scrisa in culori este citita de circa 42% mai mult decat una in alb si negru.
Functiunile si rolul culorilor
Culoarea rosie
Personalitate si emotii
- Da nastere unor puternice emotii
- Stimuleaza pofta de mancare
- Intensifica sentimentele
Marketing
- Mareste pulsul
- Folosit in restaurante pentru intensificarea apetitului
- Creeaza nevoia de a cumpara in campaniile de reduceri
- II stimuleaza pe cumparatorii impulsivi
Culoarea galbena
Personalitate si emotii
- Intensifica bucuria, caldura afectiva
- Provoaca tensiune si oboseala ochilor
- Ii face pe copiii mici sa planga
- Stimuleaza procesele mentale si istemul nervos
- Incurajeaza comunicarea
Marketing
- Semnifica optimismul, spiritul tanar
- Folosita pentru a atrage atentia la marfurile din vitrine
- Transmite senzatia de claritate
Culoarea albastra
Personalitate si emotii
- Asociata cu apa, linistea, seninatatea
- Preferata mai ales de barbati
- Infraneaza apetitul alimentar
- Este cunoscuta drept o culoare rece
- Este perceputa ca o constanta in viata umana din cauza cerului, marii, oceanului
- Cea mai utilizata culoare din birouri
Marketing
- Utilizata frecvent in afacerile corporative intrucat este productiv si nebatator la ochi
- Creaza senzatie de siguranta si incredere intr-o marca sau un brand
Culoarea portocalie
Personalitate si emotii
- Reflecta excitarea simturilor, entuziasmul
- Transmite caldura
- Avertizeaza sau trage un semnal de alarma
Marketing
- Este o culoare recunoscuta drept agresiva
- Indeamna la actiune: cumpara, vinde, inscrie-te!
- Culoare caracteristica cumparatorilor impulsivi
- Reprezinta adeseori un brand prietenos, demn de incredere si care insufla optimism
Culoarea verde
Personalitate si emotii
- Inspira sanatate, armonie, liniste
- Sugereaza natura
- Amelioreaza depresiile
- Se pare ca oamenii ce lucreaza intr-un mediu ambiant de culoare verde se confrunta cu mai putine dureri de stomac
- Reprezinta cresterea, renasterea
Marketing
- Folosita pentru a da nastere unei stari de relaxare in magazine
- Simbol subconstient al fertilitatii
Culoarea violet
Personalitate si emotii
- Sugereaza regalitate, bogatie, succes, intelepciune
Marketing
- Culoare folosita frecvent pentru produsele anti-imbatranire
- Folosita pentru a induce o senzatie de calm, liniste
- Sugereaza un brand creativ, imaginativ si inteligent
Copyright © diane.ro
Articole din acelasi domeniu in blogul Dianei:
Culoarea parului si personalitatea femeilor
Semnificatia culorilor din vise
Semnificatia si simbolurile culorilor
Psihologia culorilor in marketing
Reviewed by Diana Popescu
on
aprilie 18, 2013
Rating:
Interesante aspecte. Chestia e ca sunt doar studii si nu tind sa cred ca sunt adevarate in mare parte. Sunt curioasa sa studiez mai mult aceste aspecte.
RăspundețiȘtergere