Pilda vindecarii orbului din nastere | Duminica vindecarii orbului din nastere
Pilda vindecarii orbului din nastere, citita in biserica crestin ortodoxa in cea de-a sasea dumnica dupa Paste, ne vobeste despre orbirea celor vazatori si daruirea vederii celor orbi, despre vederea spirituala adeseori ingradita de vederea materiala, lipsita de perspectiva dumnezeirii. Iata pilda vindecarii orbului din nastere asa cum este relatata in Evanghelia dupa Ioan, 9: 1-41:
"Si trecand Iisus, a vazut un om orb din nastere. Si ucenicii Lui L-au intrebat, zicand: Invatatorule, cine a pacatuit; acesta sau parintii lui, de s-a nascut orb? Iisus a raspuns: Nici el n-a pacatuit, nici parintii lui, ci ca sa se arate in el lucrarile lui Dumnezeu. Trebuie sa fac, pana este ziua, lucrarile Celui ce M-a trimis pe Mine; ca vine noaptea, cand nimeni nu poate sa lucreze. Atat cat sunt in lume, Lumina a lumii sunt.
Acestea zicand, a scuipat jos si a facut tina din scuipat, si a uns cu tina ochii orbului. Si i-a zis: Mergi de te spala in scaldatoarea Siloamului (care se talcuieste: trimis). Deci s-a dus si s-a spalat si a venit vazand. Iar vecinii si cei ce-l vazusera mai inainte ca era orb ziceau: Nu este acesta cel ce sedea si cersea? Unii ziceau: El este. Altii ziceau: Nu este el, ci seamana cu el. Dar acela zicea: Eu sunt. Deci ii ziceau: Cum ti s-au deschis ochii?
Acela a raspuns: Omul care se numeste Iisus a facut tina si a uns ochii mei; si mi-a zis: Mergi la scaldatoarea Siloamului si te spala. Deci, ducandu-ma si spalandu-ma, am vazut. Zis-au lui: Unde este Acela? Si el a zis: Nu stiu. L-au dus la farisei pe cel ce fusese oarecand orb. Si era sambata in ziua in care Iisus a facut tina si i-a deschis ochii. Deci iarasi il intrebau si fariseii cum a vazut. Iar el le-a zis: Tina a pus pe ochii mei, si m-am spalat si vad. Deci ziceau unii dintre farisei: Acest om nu este de la Dumnezeu, fiindca nu tine sambata. Iar altii ziceau: Cum poate un om pacatos sa faca asemenea minuni? Si era dezbinare intre ei. Au zis deci orbului iarasi: Dar tu ce zici despre El, ca ti-a deschis ochii? Iar el a zis ca prooroc este.
Dar iudeii n-au crezut despre el ca era orb si a vazut, pana ce n-au chemat pe parintii celui ce vedea. Si i-au intrebat, zicand: Acesta este fiul vostru, despre care ziceti ca s-a nascut orb? Deci cum vede el acum? Au raspuns deci parintii lui si au zis: Stim ca acesta este fiul nostru si ca s-a nascut orb. Dar cum vede el acum, noi nu stim; sau cine i-a deschis ochii lui, noi nu stim. intrebati-l pe el; este in varsta; va vorbi singur despre sine. Acestea le-au spus parintii lui, pentru ca se temeau de iudei. Caci iudeii pusesera acum la cale ca, daca cineva va marturisi ca El este Hristos, sa fie dat afara din sinagoga. De aceea au zis parintii lui: Este in varsta; intrebati-l pe el.
Deci au chemat a doua oara pe omul care fusese orb si i-au zis: Da slava lui Dumnezeu. Noi stim ca Omul Acesta e pacatos. A raspuns deci acela: Daca este pacatos, nu stiu. Un lucru stiu: ca fiind orb, acum vad. Deci i-au zis: Ce ti-a facut? Cum ti-a deschis ochii? Le-a raspuns: V-am spus acum si n-ati auzit? De ce voiti sa auziti iarasi? Nu cumva voiti si voi sa va faceti ucenici ai Lui? Si l-au ocarat si i-au zis: Tu esti ucenic al Aceluia, iar noi suntem ucenici ai lui Moise. Noi stim ca Dumnezeu a vorbit lui Moise, iar pe Acesta nu-L stim de unde este. A raspuns omul si le-a zis: Tocmai in aceasta sta minunea: ca voi nu stiti de unde este si El mi-a deschis ochii. Si noi stim ca Dumnezeu nu-i asculta pe pacatosi; dar de este cineva cinstitor de Dumnezeu si face voia Lui, pe acesta il asculta. Din veac nu s-a auzit sa fi deschis cineva ochii unui orb din nastere. De n-ar fi Acesta de la Dumnezeu n-ar putea sa faca nimic. Au raspuns si i-au zis: in pacate te-ai nascut tot, si tu ne inveti pe noi? Si l-au dat afara.
Si a auzit Iisus ca l-au dat afara. Si, gasindu-l, i-a zis: Crezi tu in Fiul lui Dumnezeu? El a raspuns si a zis: Dar cine este, Doamne, ca sa cred in El? Si a zis Iisus: L-ai si vazut! Si Cel ce vorbeste cu tine Acela este. Iar el a zis: Cred, Doamne. Si s-a inchinat Lui. Si a zis: Spre judecata am venit in lumea aceasta, ca cei care nu vad sa vada, iar cei care vad sa fie orbi. Si au auzit acestea unii dintre fariseii, care erau cu El, si I-au zis: Oare si noi suntem orbi? Iisus le-a zis: Daca ati fi orbi n-ati avea pacat. Dar acum ziceti: Noi vedem. De aceea pacatul ramane asupra voastra."
Este interesant si lamuritor de comparat aceasta pilda cu cea a slabanogului, din a patra duminica de dupa Paste. Ucenicii s-au gandit ca orbul suferea din aceeasi pricina ca si slabanogul, asa ca l-au intrabat pe Iisus: "Invatatorule, cine a pacatuit; acesta sau parintii lui, de s-a nascut orb?" Daca uneori, infirmitatile fizice sunt provocate de pacatele noastre, in cazul orbului din nastere ni se arata ca ele pot fi si cai de adeverire sau relevare a mesajului divin, asa cum marturiseste Iisus: ""Nici el n-a pacatuit, nici parintii lui, ci ca sa se arate in el lucrarile lui Dumnezeu."
Orbul nu numai ca nu avea ochii zdraveni si nu vazuse vreodata vreun om; el nu putea sa il vada nici pe Iisus. Iisus i-a vindecat, i-a daruit mai intai vederea fizica, si apoi, atunci cand l-a intalnit din nou, i-a vindecat ochii spirituali, ochii sufletului. Duminica vindecarii orbului din nastere pune asadar accentul asupra orbirii spirituale, si a necazurilor aduse de ea.
Slabanogul vindecat in scaldatoarea de langa Poarta Oilor a fost si el mai intai eliberat de infirmitatea fizica, si apoi iluminat asupra cauzei infirmitatii sale. Iisus l-a mustrat astfel: "Iata ca te-ai facut sanatos. De acum sa nu mai pacatuiesti, ca sa nu-ti fie ceva mai rau."
Insanatosirea totala, fizica si spirituala, a orbului este un exemplu al impletirii vointei lui Dumnezeu cu cea a omului. Dupa ce Iisus a uns cu tina ochii orbului, i-a cerut sa mearga sa se spele la scaldatoarea Siloamului. Acest om binecuvantat nu a avut nici o obiectiune, cu toate ca, potrivit intelegerii omenesti, acest lucru putea sa para straniu, fara vreun rost. El a mers pana la scaldatoare, simtind ca ochii celorlalti sunt atintiti asupra lui. A fost probabil o imprejurare iesita din comun, ridicola chiar: un orb pasind sovaielnic pe strazi manjit cu tina pe fata. Aceasta prima si mareata fapta a orbului (dovedind supunere, un semn al adevaratei credinte) l-a ajutat sa isi vindece ochii. Abia dupa ce s-a spalat in scaldatoare, vederea i-a fost intru totul daruita.
Cartitorii farisei nu voiau sa creada in aceasta minune, chiar daca era evidenta. Ei l-au interogat pe om intr-o maniera amenintatoare. Fostul orb nu il vazuse niciodata pe Hristos si stia foarte putine despre El, dar a raspuns intrebarilor cu simplitate si sinceritate, orbirea si inversunarea fariseilor sprijinindu-l sa castige cea de-a doua sa vedere, vederea spirituala.
Pe masura ce intrebarile fariseilor deveneau tot mai absurde si se li se vadeau tot mai mult adevaratele intentii, cel ce fusese orb a inceput sa inteleaga cate ceva despre Iisus. Desi nu avea cum sa il conceapa intru totul pe Mantuitor, el a dat dovada de un mare curaj si i-a mustrat pe farisei printr-o intrebare ironica, ca raspuns la o alta intrebare absurda de-a lor: "Le-a raspuns: V-am spus acum si n-ati auzit? De ce voiti sa auziti iarasi? Nu cumva voiti si voi sa va faceti ucenici ai Lui?" Aceasta cutezatoare remarca i-a pus pe foc pe iudei: "Si l-au ocarat si i-au zis: Tu esti ucenic al Aceluia, iar noi suntem ucenici ai lui Moise. Noi stim ca Dumnezeu a vorbit lui Moise, iar pe Acesta nu-L stim de unde este." Orbul a stat de unul singur in fata consiliului fariseilor, neaparat de nimeni. Parintii il parasisera si stia ca risca sa fie izgonit din sinagoga. Multi oameni, cotropiti de frica, ar fi incercat in acest conditii sa dea inapoi, sa spuna ceea ce voiau sa auda fariseii. Cu toate ca nu il intelegea pe de-a intregul pe Iisus, el nu si-a pierdut curajul, si a ales totusi sa isi pecetluiasca soarta, sa fie dat afara din sinagoga exprimandu-si crezul in Mantuitor: "Tocmai in aceasta sta minunea: ca voi nu stiti de unde este si El mi-a deschis ochii. Si noi stim ca Dumnezeu nu-i asculta pe pacatosi; dar de este cineva cinstitor de Dumnezeu si face voia Lui, pe acesta il asculta. Din veac nu s-a auzit sa fi deschis cineva ochii unui orb din nastere. De n-ar fi Acesta de la Dumnezeu n-ar putea sa faca nimic. Au raspuns si i-au zis: in pacate te-ai nascut tot, si tu ne inveti pe noi?"
Dupa aceea, Iisus l-a cautat din nou pe cel care isi castigase vederea dar isi pierduse statutul in societatea iudaica. Desigur, Iisus nu ar fi vrut sa-l intalneasca iarasi daca el s-ar fi purtat ca un las in fata fariseilor. Cel care avusese curaj in apararea Celui pe care nu il vazuse niciodata a primit darul de a vedea si a-L intelege pe Dumnezeu omul.
In mod traditional, atat in crestinismul rasaritean cat si in cel occidental, numele purtat de orbul din nastere vindecat de Iisus este Celidonius. Conform unei legende, Sfantul Celidonius a intemeiat biserica crestina de la Nîmes, in Franta.
Sfantul Demetrius / Dimitrie din Rostov, in al sau "Mare sinaxarion", ii atribuie orbului vindecat acelasi nume de Celidonius.
Articole din acelasi domeniu in blogul Dianei:
Femeile mironosite | Duminica femeilor mironosite
Pilda Samarinencii | Duminica Samarinencii
Duminica Slabanogului | A patra duminica dupa Paste
Vindecarea orbului din nastere, de El Greco |
Acestea zicand, a scuipat jos si a facut tina din scuipat, si a uns cu tina ochii orbului. Si i-a zis: Mergi de te spala in scaldatoarea Siloamului (care se talcuieste: trimis). Deci s-a dus si s-a spalat si a venit vazand. Iar vecinii si cei ce-l vazusera mai inainte ca era orb ziceau: Nu este acesta cel ce sedea si cersea? Unii ziceau: El este. Altii ziceau: Nu este el, ci seamana cu el. Dar acela zicea: Eu sunt. Deci ii ziceau: Cum ti s-au deschis ochii?
Acela a raspuns: Omul care se numeste Iisus a facut tina si a uns ochii mei; si mi-a zis: Mergi la scaldatoarea Siloamului si te spala. Deci, ducandu-ma si spalandu-ma, am vazut. Zis-au lui: Unde este Acela? Si el a zis: Nu stiu. L-au dus la farisei pe cel ce fusese oarecand orb. Si era sambata in ziua in care Iisus a facut tina si i-a deschis ochii. Deci iarasi il intrebau si fariseii cum a vazut. Iar el le-a zis: Tina a pus pe ochii mei, si m-am spalat si vad. Deci ziceau unii dintre farisei: Acest om nu este de la Dumnezeu, fiindca nu tine sambata. Iar altii ziceau: Cum poate un om pacatos sa faca asemenea minuni? Si era dezbinare intre ei. Au zis deci orbului iarasi: Dar tu ce zici despre El, ca ti-a deschis ochii? Iar el a zis ca prooroc este.
Dar iudeii n-au crezut despre el ca era orb si a vazut, pana ce n-au chemat pe parintii celui ce vedea. Si i-au intrebat, zicand: Acesta este fiul vostru, despre care ziceti ca s-a nascut orb? Deci cum vede el acum? Au raspuns deci parintii lui si au zis: Stim ca acesta este fiul nostru si ca s-a nascut orb. Dar cum vede el acum, noi nu stim; sau cine i-a deschis ochii lui, noi nu stim. intrebati-l pe el; este in varsta; va vorbi singur despre sine. Acestea le-au spus parintii lui, pentru ca se temeau de iudei. Caci iudeii pusesera acum la cale ca, daca cineva va marturisi ca El este Hristos, sa fie dat afara din sinagoga. De aceea au zis parintii lui: Este in varsta; intrebati-l pe el.
Deci au chemat a doua oara pe omul care fusese orb si i-au zis: Da slava lui Dumnezeu. Noi stim ca Omul Acesta e pacatos. A raspuns deci acela: Daca este pacatos, nu stiu. Un lucru stiu: ca fiind orb, acum vad. Deci i-au zis: Ce ti-a facut? Cum ti-a deschis ochii? Le-a raspuns: V-am spus acum si n-ati auzit? De ce voiti sa auziti iarasi? Nu cumva voiti si voi sa va faceti ucenici ai Lui? Si l-au ocarat si i-au zis: Tu esti ucenic al Aceluia, iar noi suntem ucenici ai lui Moise. Noi stim ca Dumnezeu a vorbit lui Moise, iar pe Acesta nu-L stim de unde este. A raspuns omul si le-a zis: Tocmai in aceasta sta minunea: ca voi nu stiti de unde este si El mi-a deschis ochii. Si noi stim ca Dumnezeu nu-i asculta pe pacatosi; dar de este cineva cinstitor de Dumnezeu si face voia Lui, pe acesta il asculta. Din veac nu s-a auzit sa fi deschis cineva ochii unui orb din nastere. De n-ar fi Acesta de la Dumnezeu n-ar putea sa faca nimic. Au raspuns si i-au zis: in pacate te-ai nascut tot, si tu ne inveti pe noi? Si l-au dat afara.
Si a auzit Iisus ca l-au dat afara. Si, gasindu-l, i-a zis: Crezi tu in Fiul lui Dumnezeu? El a raspuns si a zis: Dar cine este, Doamne, ca sa cred in El? Si a zis Iisus: L-ai si vazut! Si Cel ce vorbeste cu tine Acela este. Iar el a zis: Cred, Doamne. Si s-a inchinat Lui. Si a zis: Spre judecata am venit in lumea aceasta, ca cei care nu vad sa vada, iar cei care vad sa fie orbi. Si au auzit acestea unii dintre fariseii, care erau cu El, si I-au zis: Oare si noi suntem orbi? Iisus le-a zis: Daca ati fi orbi n-ati avea pacat. Dar acum ziceti: Noi vedem. De aceea pacatul ramane asupra voastra."
Este interesant si lamuritor de comparat aceasta pilda cu cea a slabanogului, din a patra duminica de dupa Paste. Ucenicii s-au gandit ca orbul suferea din aceeasi pricina ca si slabanogul, asa ca l-au intrabat pe Iisus: "Invatatorule, cine a pacatuit; acesta sau parintii lui, de s-a nascut orb?" Daca uneori, infirmitatile fizice sunt provocate de pacatele noastre, in cazul orbului din nastere ni se arata ca ele pot fi si cai de adeverire sau relevare a mesajului divin, asa cum marturiseste Iisus: ""Nici el n-a pacatuit, nici parintii lui, ci ca sa se arate in el lucrarile lui Dumnezeu."
Orbul nu numai ca nu avea ochii zdraveni si nu vazuse vreodata vreun om; el nu putea sa il vada nici pe Iisus. Iisus i-a vindecat, i-a daruit mai intai vederea fizica, si apoi, atunci cand l-a intalnit din nou, i-a vindecat ochii spirituali, ochii sufletului. Duminica vindecarii orbului din nastere pune asadar accentul asupra orbirii spirituale, si a necazurilor aduse de ea.
Slabanogul vindecat in scaldatoarea de langa Poarta Oilor a fost si el mai intai eliberat de infirmitatea fizica, si apoi iluminat asupra cauzei infirmitatii sale. Iisus l-a mustrat astfel: "Iata ca te-ai facut sanatos. De acum sa nu mai pacatuiesti, ca sa nu-ti fie ceva mai rau."
Insanatosirea totala, fizica si spirituala, a orbului este un exemplu al impletirii vointei lui Dumnezeu cu cea a omului. Dupa ce Iisus a uns cu tina ochii orbului, i-a cerut sa mearga sa se spele la scaldatoarea Siloamului. Acest om binecuvantat nu a avut nici o obiectiune, cu toate ca, potrivit intelegerii omenesti, acest lucru putea sa para straniu, fara vreun rost. El a mers pana la scaldatoare, simtind ca ochii celorlalti sunt atintiti asupra lui. A fost probabil o imprejurare iesita din comun, ridicola chiar: un orb pasind sovaielnic pe strazi manjit cu tina pe fata. Aceasta prima si mareata fapta a orbului (dovedind supunere, un semn al adevaratei credinte) l-a ajutat sa isi vindece ochii. Abia dupa ce s-a spalat in scaldatoare, vederea i-a fost intru totul daruita.
Cartitorii farisei nu voiau sa creada in aceasta minune, chiar daca era evidenta. Ei l-au interogat pe om intr-o maniera amenintatoare. Fostul orb nu il vazuse niciodata pe Hristos si stia foarte putine despre El, dar a raspuns intrebarilor cu simplitate si sinceritate, orbirea si inversunarea fariseilor sprijinindu-l sa castige cea de-a doua sa vedere, vederea spirituala.
Pe masura ce intrebarile fariseilor deveneau tot mai absurde si se li se vadeau tot mai mult adevaratele intentii, cel ce fusese orb a inceput sa inteleaga cate ceva despre Iisus. Desi nu avea cum sa il conceapa intru totul pe Mantuitor, el a dat dovada de un mare curaj si i-a mustrat pe farisei printr-o intrebare ironica, ca raspuns la o alta intrebare absurda de-a lor: "Le-a raspuns: V-am spus acum si n-ati auzit? De ce voiti sa auziti iarasi? Nu cumva voiti si voi sa va faceti ucenici ai Lui?" Aceasta cutezatoare remarca i-a pus pe foc pe iudei: "Si l-au ocarat si i-au zis: Tu esti ucenic al Aceluia, iar noi suntem ucenici ai lui Moise. Noi stim ca Dumnezeu a vorbit lui Moise, iar pe Acesta nu-L stim de unde este." Orbul a stat de unul singur in fata consiliului fariseilor, neaparat de nimeni. Parintii il parasisera si stia ca risca sa fie izgonit din sinagoga. Multi oameni, cotropiti de frica, ar fi incercat in acest conditii sa dea inapoi, sa spuna ceea ce voiau sa auda fariseii. Cu toate ca nu il intelegea pe de-a intregul pe Iisus, el nu si-a pierdut curajul, si a ales totusi sa isi pecetluiasca soarta, sa fie dat afara din sinagoga exprimandu-si crezul in Mantuitor: "Tocmai in aceasta sta minunea: ca voi nu stiti de unde este si El mi-a deschis ochii. Si noi stim ca Dumnezeu nu-i asculta pe pacatosi; dar de este cineva cinstitor de Dumnezeu si face voia Lui, pe acesta il asculta. Din veac nu s-a auzit sa fi deschis cineva ochii unui orb din nastere. De n-ar fi Acesta de la Dumnezeu n-ar putea sa faca nimic. Au raspuns si i-au zis: in pacate te-ai nascut tot, si tu ne inveti pe noi?"
Dupa aceea, Iisus l-a cautat din nou pe cel care isi castigase vederea dar isi pierduse statutul in societatea iudaica. Desigur, Iisus nu ar fi vrut sa-l intalneasca iarasi daca el s-ar fi purtat ca un las in fata fariseilor. Cel care avusese curaj in apararea Celui pe care nu il vazuse niciodata a primit darul de a vedea si a-L intelege pe Dumnezeu omul.
In mod traditional, atat in crestinismul rasaritean cat si in cel occidental, numele purtat de orbul din nastere vindecat de Iisus este Celidonius. Conform unei legende, Sfantul Celidonius a intemeiat biserica crestina de la Nîmes, in Franta.
Sfantul Demetrius / Dimitrie din Rostov, in al sau "Mare sinaxarion", ii atribuie orbului vindecat acelasi nume de Celidonius.
Articole din acelasi domeniu in blogul Dianei:
Femeile mironosite | Duminica femeilor mironosite
Pilda Samarinencii | Duminica Samarinencii
Duminica Slabanogului | A patra duminica dupa Paste
Pilda vindecarii orbului din nastere | Duminica vindecarii orbului din nastere
Reviewed by Diana Popescu
on
mai 25, 2014
Rating:
buna ziua!daca tot avem articole cu teme religioase si pilde ,oare n ar trebui sa facem ceva impotriva proiectului ESTRELA,care vrea sa distruga omenirea si bazele civilizatiei?Zic si eu asa,sunt f.f.revoltata de ce prevede acest proiect si ce se vrea cu omenirea asta!Sunt profund ingrijorata pt.soarta noastra,a lumii acesteia.Oare ce am putea face????ana.
RăspundețiȘtergereBuna, Ana. Sunt de acord cu faptul ca proiectul european Estrela are niste parti negative. Daca poti sa ne explici de ce ar "vrea sa distruga omenirea si bazele civilizatiei", comentariile tale sunt binevenite. Eventual, pot sa-ti public un articol in care sa explici pe larg punctul tau de vedere. Cu respect, Diana
RăspundețiȘtergereIndividul era orb pentru ca nu vazuse pe adevaratul mesia, in momentul in care l-a vazut ce s-a intamplat , acum vede dar nu mai este vazut bine , pentru ca Iisus nu este vazut ca fiind fiul lui Dumnezeu
RăspundețiȘtergereDa interesanta povestea
Raportul ESTRELA,prevedea;largirea accesului la avort si contraceptie sau chiar anularea legislatiei care interzice avortul--obligativitatea educatiei sexuale in scoli de f.devreme,suprimandu se astfel rolul parental--sanctiunea medicilor care refuza din motive religioase sa faca aceste proceduri,la cerere--acoperirea procedurii de,,avort,,(costurile)ei si a schimbarii de sex sa se faca din bani publici.Nu vi se pare ca sunt exact lucruri care sa destabilizeze familia,relatia(cuplul),implicit societatea si la nivel macro-civilizatia?Nu are parti negative,din pacate absolut toate partile sunt NEGATIVE!Toate aceste lucruri ,,propuse,,se intampla acum,dar de ce trebuie LEGALIZATE?De ce trebuie fortate?Ce se urmareste cu asta?Trebuie sa se anuleze,tot ce este moral,religios,de bun simt cu schimbarea asta/?Se degradeaza si asa omenirea pe zi ce trece.Din pacate,pt.noi!ana.
RăspundețiȘtergereoff: Ana, nu-mi este cunoscută dezbaterea pe subiect, care to share?
RăspundețiȘtergereDiana, bune comentarii. Aș avea în vedere metalimbajul folosit atât în traducerea oficială în lb. română, cât și-n varianta în ebraică, prin care se pune mare accent pe dimensiunea umană a Celui Trimis. Evangheliile (pildele nu fac notă discordantă) reliefează accentuat latura Lui ne-celestă și e interesant de discutat de ce. Voi reveni dacă se va găsi interes.
Vedeți voi...în secolul ăsta, vorbim prea mult despre Dumnezeu și prea puțin cu El.
Nu am cum sa nu iti dau dreptate, dar ce putem face pentru a comunica cu adevarat cu El? Eu nu fac decat sa incerc sa le reamintesc unor oameni despre El... Biserica, re-re-citirea Bibliei si reflectia asupra ei. Care este calea nemijlocita?
ȘtergerePrăbușirea modernității.
RăspundețiȘtergereDumnezeu nu încape pe Regina Elisabeta de la Univ. la Kogălniceanu. Dumnezeu are prea multe caractere să-I mai poată face junimea spelling corect și n-are Cruise Control pt. noua ciocoime ajunsă la vârsta senectuții (dar nu și a înțelpciunii). Dumnezeu nu e invitat în casting-ul snuff movies-urilor că nu-I plac violurile și sodomia. El n-are acțiuni pe fonduri speculative și nu accede ierarhic prin overrating sau sex oral. Dumnezeu nu e beteag, schilod sau junkie să cerșească mizericordia cu arbitrară pioșenie. Nici nu se transformă în cadaverină și putrescină post-mortem ca să-L lingă idolatric mările de oameni necrofage prin gestică. Dumnezeu e Absolut nu relativ precum afectul omului 'modern' gata oricând să abolească instituția familiei prin carnală și adulteră pornire. Dumnezeu nu ridică imperii financiare în imobiliare somptuoase și suflete goi.
Am ajuns la 1,7% pe scara dezgustului. Același procent și pe-a incapabilității nemijlocirii de mai sus.
Am tot atâtea exemple cât modern humans.
...Invatatorule, cine a pacatuit; acesta sau parintii lui, de s-a nascut orb? Iisus a raspuns: Nici el n-a pacatuit, nici parintii lui...un foarte important dialog dintre Isus si apostoli in care se confirma imortalitatea sufletului: ucenici suspecteaza capacitatea de a pacatui a personajului orb, inainte de a se naste ... cine a pacatuit; acesta... de s-a nascut orb...iar Isus confirma .. Nici el n-a pacatuit,,(inainte de a se naste). Deci avem un extraordinar argument privind nemurirea sufletului uman. care conform evangheliei citate, are posibilitatea de a pacatui inainte de a se naste in trup. Acest important indiciu pe care il reliefeaza Mantuitorul, privind permanenta sufletului ne ajuta in descifrarea tainei nasterii si a mortii trupului... caci dupa cum deseori am spus...nasterea este primul pas spre moarte iar viata este doar o trecere si indiferent daca traim 10 ani sau 100 de ani, comparativ cu varsta universala, timpul nostru in trup este nesemnificativ iar realizarile noastre in plan material sunt fara valoare..Singurul efect de importanta maxima al existentei individuale este modificarea pe care o exercita actiunile trupului asupra sufletului pe parcursul vietuirii si consecintele care decurg din aceasta, respectiv degradarea sau inaltarea spirituala. la incheierea unei etape existentiale..Cu Stima.
RăspundețiȘtergere