Poveste adevărată: De ce să caști ochii când faci afaceri cu un comerciant român, de la cutia cu faianta, pana la orice altceva ?!?




Tu mi-ai scris:

Bună Diana, 
Mă numesc Andreea. De curând am decis să pornesc un proiect de reamenajare a apartamentului în care locuiesc, îmbinând idei de pe site-ul tău şi altele pe care le-a avut la dispoziţie. 
Am întâmpinat ceva provocări, la unele mă aşteptam, la altele mai puţin. 
Am experimentat şi o situaţie mai puţin plăcută cu unul dintre comercianţii de pe Valea Cascadelor, de la care am achiziţionat faianţa din baie şi aş vrea ca experienţa mea să fie făcută publică, tocmai pentru a da ocazia şi altora să înveţe din ea şi, de ce nu, poate şi comerciantului în sine. 
Înţeleg că este în afara obiectivului tău să vorbeşti de rău posibilii parteneri, însă, te asigur că nici mie nu îmi stă în caracter să fac asta. 
Și pentru că de multe ori realitatea este aşa cum e, aş vrea, ca cei ce se află la început de drum cu astfel de proiecte, target-ul tău de audienţă, să aibă la dispoziţie  materiale de research, atât experienţele reuşite ale altora, cât şi cele în care apar piedici, cu găndul ca poate se va schimba ceva in bine, poate vom învăța cu toții câte ceva. 

Ce trebuie să ai în vedere când renovezi casa şi cumperi produse de la Liv Art? 

Renovarea casei este întotdeauna o muncă solicitantă, mai ales când lucrezi pe un buget restrâns şi alegi să te ocupi personal de proiect, în paralel cu un job full time. 
Evident, motivația ta este reprezentată imaginea finală a proiectului tău, în cazul meu o locuinţă de vis, o oază de relaxare şi reculegere. Până atunci însă trebuie să treci prin multe etape: încercări, moloz, praf, duşuri la săli de sport, mâncat la linia caldă şi purtat o parte din casă şi lucruri non stop în maşină cu tine. 
Oricât de multă documentare şi planificare  am face în avans, de la teorie la practică apar diferenţe, costuri imprevizibile, măsurători noi, alte idei, etc. 
De aceea, personal, cred că este indicat să planificăm până la 80-85% din activităţi şi costuri şi să lăsăm o marjă de 10-15% pentru imprevizibil. 

Însă, ce te faci atunci când în marja de 10-15% de imprevizibil, pe lângă măsurătorile noi, stocuri epuizate, etc, ai de-a face şi cu intenţia rea şi ascunsă a comercianţilor cu care ajungi să interacționezi? 
Să va dau mai multe detalii. 
După lungi căutări ale gresiei şi faianţei ideale, care să respecte design-ul dorit, dar şi bugetul limitat, am ajuns să fac o excepţie şi să cumpăr o faianţă la modă, 3D albă dreptunghiulară, modelul subway, de pe Valea Cascadelor, standul companiei LIV ART, de pe Gresiefaianta.com. 
Deoarece valoarea metrului pătrat era dublul bugetului meu, m-am gândit la o soluţie de compromis, în care să pun faianţa în baie doar pe o parte din pereţi, unde este contactul direct cu apa, iar, în rest, să folosesc un lavabil bun pentru baie, în acest fel economisind şi puţin din spaţiul strâmt al băii. 

Aşadar, am cumpărat online 6 metri pătrați de gresie, adică 11 cutii de faianţă. Am plătit produsul şi am aflat că trebuie să îl ridic personal de la depozitul care se află la câţiva km distanţă,respectiv Valea Cascadelor vs Prelungirea Ghencea, după Şoseaua de Centură. 
Nicio problemă, noroc că am maşină, îmi spun și pornesc la drum. Stau la coadă in spatele unor tiruri, pe un trafic infernal, într-o zi ploioasă în Bucureşti, ajung la aşa- zisul depozit şi îmi ridic achiziția. Din cele 11 cutii am deschid doar o cutie, verificând culoarea şi mărimea. Am intrebat dacă sunt toate la fel, mi s-a confirmat, apoi am încarcat cutiile si mi-am văzut de drum. 
Dupa ce am ajuns acasă şi am predat faianţa muncitorilor pentru montarea ei, am descoperit că din 11 cutii, una nu este tocmai nouă. Gresia din cutia cu pricina fusese folosită, lipită în show-room-ul firmei, pe un perete din pal, pentru expunere, iar în momentul dezlipirii, păstra pe spate o bucată din pal, plus o cantitate generoasă de adeziv, ceea ce dubla grosimea faianţei pe o parte din suprafaţă acesteia. 
Muncitorii mi-au spus că singură modalitate de a monta acea faianţă era să încarce peretele, ceea ce îmi lua din suprafaţa şi aşa mică a băii. În plus, îmi solicita o cantitate mai mare de adeziv, pe toată suprafaţă de faianţă, costuri ridicate, dacă voiam să fie şi dreaptă. 



Pentru că nu sunt deschisă la soluţii de compromis pe banii mei şi greşelile altora, am decis să contactez comerciantul, să îi expun problema şi să îi solicit o soluţie. 
Am sunat la numărul expus pe site, la ora 18:30 şi primul lucru pe care l-am auzit a fost că am sunat înafara programului, însă nu era un robot, ci o persoană care a continuat totuşi să discute cu mine. 
Pe un ton ridicat şi uşor iritat de problema minoră pe care îndrăznesam să i-o aduc la cunoştinţă, mi-a expus grăbit o serie de soluţii, după cum urmează: 

1. "Faianţa este nouă, iar siliconul și bucațile de pal ataşate pot fi desprinse foarte lejer cu un cutter, iar dacă muncitorii dvs nu pot să facă asta, înseamnă că nu sunt buni şi aţi face bine să îi schimbaţi de acum, aşadar schimbaţi echipa de muncitori". 
L-am întrebat, dacă se pot dezlipi atât de uşor, atunci de ce nu le-a dezlipit-o el de la început, după ce s-a folosit de ele şi le-a scos din show-room, înainte să aibă pretenţia să le vândă la preţ de marfă nouă. Şi așa a apărut şi soluţia doi. 

2. "Veniţi cu faianţa la noi, să vedeţi ce uşor se poate dezlipi".
I-am spus că am încercat personal să le dezlipesc. Mai întâi am folosit un cutter a cărui lamă s-a rupt după ce m-a tăiat, apoi am folosit o şurubelniţă mai subţire, dar mai rezistenta decât un cutter reusind să îndepărtez doar 2mm de silicon. Şi atunci a venit şi soluţia 3. 

3. "Veniți din nou la depozit şi va dăm una nouă. Acesta este procedura când nu va place ce achiziţionaţi, veniţi la comerciant, schimbaţi sau returnaţi produsul." 
Aha, deci recunoaşteţi că asta nu este nouă şi pe timpul meu şi motorina mea, trebuie să mai pierd încă o jumătate de zi să vă repar dvs greşelile şi intenţia de a mă păcăli. 
Mi se răspunde iritat că data viitoare să fac bine să verific marfă înainte să o ridic, iar dacă soluţiile propuse nu îmi convin, sa îl dau in judecata. 

Ați ințeles bine! Daca cumpărați gresie de la vreun comerciant este necesara
verificarea  tuturor cutiiilor, placă cu placă, să va asiguraţi ca nu cumva comerciantul să strecoare, în loc de marfa nouă pe care aţi plătit-o, propriile rebuturi din depozit, în mod intenţionat şi rău voit, pentru a-şi reduce pierderile. 

Este acesta un soi de marketing? Tu, comerciantule, poți să te foloseşti de faianţa mea s- o expui potenţialilor clienţi şi,apoi, să ai pretenţia să o mi-o vinzi, fără să mă informezi şi fără să aplici un discount de resigilat,  iar, când eu, clientul, descoper mârşăvia ta, tot tu eşti cel iritat că eşti sunat în afara programului, iar singurele soluţii pe care mi le găseşti sunt doar cele pe timpul şi banii mei? 

Nu mă înţelegeţi greşit, sunt un om care lucrează în mediu de business, înţeleg foarte bine ce înseamnă să urmăreşti profitul, să vrei să minimalizezi pierderile, să eficientizezi un proces, însă în momentul în care ajungi să apelezi la mârşăvii din acestea, în care alegi să păcăleşti clientul şi să te bazezi pe faptul că acesta n-o să-şi dea seama sau n-o să te dea în judecată pentru o cutie de faianţă, m-ai pierdut, ca şi client, ca şi om!
E adevărat, nu am timp, nici bani, nici energie pentru a ajunge intr-o Instanţă judecătoreasca. 
Mi-am rupt puțin din timp, însă, și am scris acest articol vrând sa împărtăşesc cu publicul larg aceasta experienţă. 
Nu pentru o cutie de faianţă! Ci pentru un principiu! Principiul prin care REFUZ să fiu luată de fraieră şisă îmi asum  un exercițiu al compromisului pe banii şi timpul meu. 

Aşadar, LIV ART, poate profiţi şi tu de această situaţie şi de acest articol, să înveţi ceva despre customer service, despre ce înseamnă un business sustenabil, despre ce înseamnă să inspiri încredere, săvinzi ceea ce zici că vinzi, despre ceea ce înseamnă să fii just, corect şi nu în ultimul rând, să fii OM. 
Dacă macar un singur lucru din acestea ai invatat, astăzi, este un câştig pentru tine, pentru mine şi pentru noi, ca români, ca societate. Este speranţa spre un viitor decent în această ţară.
                                                                                                                 
                                                                                                                  Andreea Dumitriu



Nota Dianei

Stimate afacerist de la Liv Art, ti-ai primit lectia.
Cere-i scuze doamnei in cauza si daca vrei, ai gratuit, dreptul la replica,  desi nu stiu ce mai este de spus.

Multumesc, Andreea, pentru lectia de onestitate pe care ne-ai tinut-o tuturor.

25.03 2016

Update articol: 

Domnul  de la Liv Art a revenit cu un telefon in care si-a cerut scuze si s-a oferit sa aduca personal o cutie de faianta noua de la depozit. A argumentat ca suntem in postul Pastelui si nu vrea pacate, cu totii avem zile proaste. 
Deci se poate!

Te-ar putea interesa:
Cum sa dai de pamant cu soacra cand iti moare nevasta- poveste adevarata
Cum sa te scap de timiditate, Miruna?- poveste adevarata

Poveste adevărată: De ce să caști ochii când faci afaceri cu un comerciant român, de la cutia cu faianta, pana la orice altceva ?!? Poveste adevărată: De ce să caști ochii când faci afaceri cu un comerciant român, de la cutia cu faianta, pana la orice altceva ?!? Reviewed by Diana Popescu on martie 24, 2016 Rating: 5

2 comentarii:

  1. O afacere profitabila pentru TOTI! Cum ar fi daca ai avea o afacere a ta,puternica si profitabila? Noi iti oferim un sistem recomandat de catre cei mai mari experti,gata sa-ti aduca TIE castigurile pe care ti le doresti! SOLICITA chiar ACUM informatiile necesare,trimitand textul "INFO"la adresa de email:crina.stefanut@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  2. Update pe articol: domnul Vali de la Liv Art a revenit cu un telefon in care si-a cerut scuze si s-a oferit sa aduca personal o cutie de faianta noua de la depozit in show room. A argumentat ca suntem in postul Pastelui si nu vrea pacate, cu totii avem zile proaste. Deci se poate.

    Scuzele au venit de dimineata, dupa alte certuri aseara in show room, in care pozitia ii ramanea ferma si imi spunea ca imi aduce cutia din depozit in show room in 30 zile. Insa dupa ce m-am plimbat cu faianta la toti vecinii lui de stand, colegi de breasla, sa le cer pareri si sa ii informez despre cum procedeaza domnul Vali de la Liv Art, dimineata a venit cu ganduri de pace si armonie si si-a cerut scuze.

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.