Avariția: Al treilea din cele 7 păcate capitale
Iubirea de argint, avariția sau cupiditatea este, asemeni, curviei și lăcomiei pântecelui, un păcat capital (de moarte) izvorât dintr-o dorință exacerbată. Potrivit bisericii, reprezintă năzuința, tânjirea artificială, anormală, nestăpânită, de a acumula cât mai multe posesiuni materiale.
Sfântul Toma de Aquino preciza, "Avariția este un pacat împotriva lui Dumnezeu care, la fel ca toate păcatele capitale, implică respingerea lucrurilor divine în favoarea celor temporare".
Strângerea obsesivă de obiecte, bunuri materiale, bogății, sau chiar hoția, jaful, mai cu seamă prin intermediul violenței, înșelătoriei sau manipulării sunt, cu toate, inspirate de lăcomia, iubirea de argint. Astfel de fărădelegi pot include simonia, adică, potrivit DEX, "Trafic cu lucruri considerate de biserică drept bunuri spirituale, sfinte şi pedepsit cu excomunicarea, caterisirea etc.)".
Henry Edward era de părere că avariția "cufundă omul adânc în mlaștina acestei lumi, în așa fel încât se face propriul său zeu".
Iubirea de argint îi face pe oameni să-și strângă cât mai mult/multe pentru sine, indiferent de felul cum o fac. "Scopul scuză mijloacele!". Avariția pare să se focalize pe comparație. Avarul nu aspiră să aibă numai ce-i trebuie ori vrea, ci să aibă mai mult decât cei din jurul său!
Meher Baba susținea că "Avariția este o stare de neastâmpăr a inimii, ce consistă în principal din râvnirea de putere și posesiuni. Putere și posesiuni căutate pentru satisfacerea dorințelor. Omul este numai parțial mulțumit în încercarea de a-și împlini dorințele, iar această satisfacție parțială alimentează și mărește flacăra râvnirii, în loc să o stingă. Astfel, avariția își află o zonă nesfârșită de cucerit și îl lasă pe om mereu nesatisfăcut."
Invidia: Al doilea din cele 7 păcate capitale
Simbolul animal al avariției este broasca (râioasă), culoarea sa specifică este galbenul, iar pedeapsa pentru ea este fierberea veșnică de viu în ulei.
În "Purgatoriul" lui Dante, avarii sunt legați și întinși cu fața în jos, către pământ, întrucât s-au concentrat excesiv spre gândurile pământești.
Hieronymus Bosch a înfățișat păcatul iubirii de argint ca pe un judecător corupt ce pretinde că ascultă cu înțelegere, bunăvoință, una din părți într-un proces, în timp ce acceptă pe furiș mita oferită de cealaltă parte (vezi imaginea din articol).
Mândria: Primul din cele 7 păcate capitale
Sfântul Toma de Aquino preciza, "Avariția este un pacat împotriva lui Dumnezeu care, la fel ca toate păcatele capitale, implică respingerea lucrurilor divine în favoarea celor temporare".
Strângerea obsesivă de obiecte, bunuri materiale, bogății, sau chiar hoția, jaful, mai cu seamă prin intermediul violenței, înșelătoriei sau manipulării sunt, cu toate, inspirate de lăcomia, iubirea de argint. Astfel de fărădelegi pot include simonia, adică, potrivit DEX, "Trafic cu lucruri considerate de biserică drept bunuri spirituale, sfinte şi pedepsit cu excomunicarea, caterisirea etc.)".
Henry Edward era de părere că avariția "cufundă omul adânc în mlaștina acestei lumi, în așa fel încât se face propriul său zeu".
Iubirea de argint îi face pe oameni să-și strângă cât mai mult/multe pentru sine, indiferent de felul cum o fac. "Scopul scuză mijloacele!". Avariția pare să se focalize pe comparație. Avarul nu aspiră să aibă numai ce-i trebuie ori vrea, ci să aibă mai mult decât cei din jurul său!
Meher Baba susținea că "Avariția este o stare de neastâmpăr a inimii, ce consistă în principal din râvnirea de putere și posesiuni. Putere și posesiuni căutate pentru satisfacerea dorințelor. Omul este numai parțial mulțumit în încercarea de a-și împlini dorințele, iar această satisfacție parțială alimentează și mărește flacăra râvnirii, în loc să o stingă. Astfel, avariția își află o zonă nesfârșită de cucerit și îl lasă pe om mereu nesatisfăcut."
Invidia: Al doilea din cele 7 păcate capitale
Simbolul animal al avariției este broasca (râioasă), culoarea sa specifică este galbenul, iar pedeapsa pentru ea este fierberea veșnică de viu în ulei.
În "Purgatoriul" lui Dante, avarii sunt legați și întinși cu fața în jos, către pământ, întrucât s-au concentrat excesiv spre gândurile pământești.
Hieronymus Bosch a înfățișat păcatul iubirii de argint ca pe un judecător corupt ce pretinde că ascultă cu înțelegere, bunăvoință, una din părți într-un proces, în timp ce acceptă pe furiș mita oferită de cealaltă parte (vezi imaginea din articol).
Mândria: Primul din cele 7 păcate capitale
Avariția: Al treilea din cele 7 păcate capitale
Reviewed by Diana Popescu
on
mai 13, 2019
Rating:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu