10 noiembrie: Ziua Mondială a Calității
Ziua Mondială a Calității are loc anual în a doua joi din noiembrie, cu țelul de a crește conștientizarea despre calitate și a oferi sprijin oamenilor și organizațiilor pentru atingerea prosperității economice și adoptării de standare de înaltă calitate. Dacă în 2022 este marcată pe 10 noiembrie, în anii următori se desfășoară astfel: 2023 - 9 noiembrie, 2024 - 14 noiembrie, 2025 - 13 noiembrie, 2026 - 12 noiembrie.
În 2008, prima Zi a Calității a fost celebrată la Londra, Marea Britanie. În fiecare an, tema Zilei Mondiale a Calității este decisă de "Chartered Quality Institute" (CQI) / "Institutul General al Calității". Unele din temele anterioare au inclus "Sustenabilitate: Îmbunățindu-ne Produsele, Oamenii și Planeta" și "Creând Valoarea Clientului".
Fondată în 1919, CQI este o organizație profesională a unor experți având drept menire îmbunătățirea serviciilor, proiectelor și produselor. Încă de la începuturile sale, CQI a stabilit un standard pentru excelență organizațională de prim rang în managementul calității din întreaga lume. Organizația are acum aproximativ 20.000 de membri și este singura care poate acordă statutul de "Chartered Quality Professional". CQI este, de asemeni, la conducerea "Auditorilor Certificați" și "Registrului Internațional".
Parte a misiunii CQI este "să îmbunătățească abilitatea organizațiilor de a furniza ce-i mai bun pentru consumatori și depozitatori . "Viziunea sa este o lume în care organizații de toate tipurile și mărimile să prospere prin asigurarea de valoare excepțională pentru clienți, depozitatori și societate. " Conferința de organizare a Zilei Mondiale a Calității s-a petrecut pe 13 noiembrie 2008, la Centrul de Conferințe Inmarsat din Londra.
Managementul calității, un concept destul de modern, este împărțit în câteva componente: planificarea calității, asigurarea calității și îmbunătățirea calității, acesta fiind un sistem de management de calitate total.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu